aktuální koncerty a vystoupení:
Hornopočernické stodolohraní
PO, 14.10.2024 - 19:00 hod.
Chvalská stodola
I. Hudební večer
ST, 23.10.2024 - 18:00 hod.
Sál ZUŠ
Kalabis Quintet a žáci ZUŠ
ČT, 24.10.2024 - 18:00 hod.
Chvalský zámek
Hudební obor
Výuka hudebního oboru probíhá
www.mapy.cz - hlavní budova školy v ul. Ratobořická 1899/30, Horní Počernice
budova MŠ Chodovická v ul. Ratibořická 2299/34, 3. patro, Horní Počernice
www.mapy.cz - budova školy v ul. Generála Janouška 1060, Černý Most
budova ZŠ Generála Janouška 1006, Černý Most
www.mapy.cz - budova v ul. Baštýřská 67, Hostavice
Charakteristika hudebního oboru
Hudební obor v základním uměleckém vzdělávání umožňuje žákovi prostřednictvím soustavné aktivní a poučené interpretace, popřípadě vlastní tvorby a prostřednictvím osvojení si základních a nezbytných vědomostí získaných z oblasti hudební teorie využívat hudbu jako prostředku vzájemné komunikace i osobního uměleckého sdělení.
Struktura studia v hudebním oboru
Výuka probíhá v přípravném stupni studia (ve věku 5 až 7 let), v I. stupni základního studia (ve věku 8 až 14 let) a v II. stupni základního studia (obvykle ve věku 14 až 18 let) . Nadaným žákům HO ZUŠ je určeno rozšířené studium. V případě zájmu lze otevřít také studium pro dospělé.
Charakteristika vzdělávacího obsahu
Vzdělávací obsah oboru je tvořen očekávanými výstupy, které jsou naplňovány ve vzájemně provázaných a podmiňujících se oblastech – Individuální interpretace a tvorba, Skupinová interpretace a Hudební teorie.
V oblasti Individuální interpretace a tvorba je žákovi umožněno osvojit si hru na nástroj, zpěv popřípadě hudební kompoziční techniku - skladbu. Žák nejprve získává elementární hudební návyky a dovednosti a následně je rozvíjí nejen jako sólista, ale i jako spoluhráč v komorní, souborové hře nebo v sborovém zpěvu v rámci oblasti Skupinová interpretace. Později může uplatnit získané znalosti a vlastní talent v oblasti improvizace, komponování hudby, využívání moderních technologií v hudbě atp. Ve vzdělávací oblasti Hudební teorie zahrnující všeobecnou hudební nauku i základy hudební kompozice je žákovi umožněno osvojit si hudební pojmoslovní systém, seznámit se s hudebními dějinami a s hudebními nástroji. Jako posluchač koncertů nebo hudebních zvukových záznamů vnímá žák množství podnětů v oblasti interpretace, hudebních stylů, žánrů a forem, které ho kultivují do podoby hudebně vzdělaného člověka.
Vzdělávací zaměření
- Hra na klávesové nástroje:
hra na klavír, hra na klávesy (keyboard) - Hra na smyčcové nástroje:
hra na housle, hra na violu, hra na violoncello, hra na kontrabas - Hra na dechové nástroje:
hra na zobcovou flétnu, hra na flétnu (příčnou), hra na klarinet, hra na saxofon, hra na hoboj, hra na fagot,
hra na trubku, hra na lesní roh, hra na pozoun (trombon) - Hra na strunné nástroje:
hra na klasickou kytaru, hra na el. kytaru, hra na basovou kytaru - Hra na akordeon:
hra na akordeon - Hlasová výchova a zpěv:
zpěv, souborový zpěv, sborový zpěv - Hra na bicí nástroje:
hra na bicí nástroje - Hudební teorie:
přípravná hudební výchova, hudební nauka